..hjemmelaved

Funkisistan_tomatsas_pizzasas
Foto: funkisistan
Funkisistan_oregano_buffelmozzarella_vitlök_brie
Foto: funkisistan
Funkisistan_capricciosa
Foto: funkisistan
Ikväll gjorde vi egen pizza.. jag bli så sugen ftr denna donnans fina inlägg. Till såsen testade jag att fräsa färsk basilika och oregano med vitlök först innan jag hade i tomaterna det bli riktigt smarrigt.. 

Till degen använder jag alltid Leilas recept och så brukar jag köpa lite goda charkuterier att ha på.. ikväll bli det prosciutto, mozzarella och parmesan på en pizza och brie, fänkålssalami  och paprika på den andra, nomnomnom helt enkelt!

Till pizzadegen blandar man 50g jäst,  2tsk socker, 1/2tsk havssalt, 1/2 olja och 3dl ljummet vatten. Sedan blandar man i ca 7 dl mjöl, jäser 25-30 min och sen är den klar!

Kommentera

