figuriner

funkisistan_figurin_dansandeflicka
Foto: funkisistan
Funkisistan_dansandeflicka
Foto: funkisistan
Funkisistan_figurin_arnejacobsenbankers_lagerhaus
foto:funkisistan
Funkisistan_figurin_pojkenochgrodan_blocklight
Foto:funkisistan

..jag ÄLSKAR figuriner! De får mig alltid att tänka på Florens och när jag pluggade där.. och den här fina filmen.
Mina föräldrar har flera stycken och ibland lånar jag dem. Typ när de är bortresta. Alltså mina föräldrar inte figurinerna.. M tycker i vanlig ordning jag är lite knäpp..din mamma gillar ju också dem, det är ju inte som om hon kommer ”glömma” att hon har dem direkt.. jag vet jag vet, men de förgyller verkligen vårt hem! 

De båda små är verkligen favoriter, kanske för att de påminner så mycket om våra barn. Rörelsen, benställningen på den lilla gröna flickan, det är L på pricken när hon hittar på sina egna sånger som hon dansar till.. ”Skatt vad sjunger du?” ”Det är engeska mamma, titta va fint jag dansar till” ljuvligt..

Och den lille pojken som läser, K drar ner alla böcker han ser nu och vill krypa upp i knäet å läsa dem, underbart! Oavsett är de inte fina, figurinerna, så säg!

Kommentera

