Ks mat

funkisistan_anglamark_kokosmjolk_grot
Foto: funkisistan
_funkisistan_blabar_kokosflakes_kokosmjolk
foto: funkisistan

.. min mamma är gammal matskribent och jag har hört en hel del genom åren som vi definitivt inte skall gå in på nu. Dock, när det var dax för vår skatt L att börja äta bestämde vi att hon inte skulle få industriell gröt och burkmat osv utan att jag skulle laga all mat. Jag hittade till denna duktiga donnan då. Jag använder hennes fantastiska receptbank även till K. Ikväll står orangemos på matsedeln-röda linser, sötpotatis, kokosmjölk och majs. En klar favorit hos K. Jag brukar spara en knapp deciliter av kokosmjölken och göra havregrynsgröt till honom med det istället för havremjölk som jag brukar, nomnomnom! Jag har aldrig använt Änglamarks kokosmjölk tidigare men kommer definitivt fortsätta med den, galet krämig och god, Stay tuned!

Kommentera

