artilleriet the kitchen..

Jag missade både buss och tåg i Göteborg i måndags så hade 2 timmar att slå ihjäl. K och L hade såklart superkul hos bästa morfar och mormor så istället för att gräma mig njöt jag av 2 timmar för mig själv i Götet.. The Kitchen och Artilleriet var såklart givna besök.. The Kitchen, såå fint och inspirerande, Artilleriet, not so much faktiskt.. Stay tuned!

Funkisistan_artilleriet_kitchenstories
Foto:funkisistan
Lite små pryttlar som gärna fått flytta in – champagneglas (inte för att vi dricker så mycket champagne men visst vore det tjusigt att servera dessert i dem..). Vi behöver definitivt eller ok om inte en saltkvarn så iallafall en ny pepparkvarn, den här klassikern vore inte fel. Den lilla smörklockan, högst onödig, men högst söt! Tror tyvärr att oljeflaskorna blir minst lika filkiga och oljiga som alla andra oljeflaskor men fina är de..
Foto:funkisistan
Jag vart bara tvungen att spana på den hypade tekannan. Visst är den fin men inget för mig. (Med tanke på att den är i rostfritt och hur fumlig jag kan vara, för att inte tala om små barnhänder, AJ!) Däremot hade det enkla men ack så tjusiga toaststället gärna fått flytta in, hur fint liksom? Tillsammans med smörklockan hade det förgyllt vilken helgfrukost som helst jue!


Våra margarethaskålar kommer säkert hålla forever..(även om gummiringen undertill lossnat på de flesta..) Oavsett de här finingarna i keramik gled rakt in på drömskelistan. Kostar en slant men ack så fina. (Hur störigt att Granit hade liknande för ett par år sedan för hälften så mycket och jag INTE investerade i en drös då??)

Kommentera

