..design i Malmö 

1) Fina frukostskålar hos AB Småland 2) Inspiration till kommande köksö månne? Fint hos Grandpa 3-4) Vackra materialval som alltid hos Norrgavel – läder/lammskinn/ull/sten, terracotta och glas (finfint alternativ till bevattningskulor) 5) Inspirerande miljöer hos Olsson&Gerthel 6) Fin kombo ton-i-ton hos blomsteraffären bakom Åhléns -vallmo och kronärtskocka

När jag var mammaledig med L bodde vi ett tag i Malmö (flyttade till gården när hon var ett halvår lite drygt). Eftersom vår skatt sov väääldigt mkt första tiden och vi bodde i en lägenhet utan behov av massa fix och trix, gick jag ofta lååånga promenader i Malmös alla härliga parker och i stan såklart. Favoritrundan var såklart via flera designaffärer. Eftersom idag var min sista dag som mammaledig, (på tisdag börjar allvaret, gulp!) Gick K och jag favoritrundan. Vi började på AB Småland med fika, via Grandpa, Köksbutiken, Designtorget, Bolaget, Norrgavel, Olsson och Gerthel, Form och designcenter, Svenssons i Lammhult och sist blomsteraffären bakom Åhléns. K flörtade såklart med alla och verkade stortrivas i stan! K och jag hann inte idag, men det hände Vi någon gång att jag och L lyxade rejält och tog frukt och kaffe på AB Småland och sedan lunch på Noir bakom Lilla torg..

Foto:funkisistan

Köpte en liten present till mig själv på Designtorget.. lite ”cheer me up”eller nåt. Sista tiden har jag verkligen funderat över framtiden och alla möjligheter som faktiskt finns. Den här boken kändes både kul och vettig och nu när alla mina skatter äntligen sussar sött(skytteltrafik mellan barnen som hostar ikapp) skall jag dricka te, skriva i min bok och filosofera över framtiden. Stay tuned!

Kommentera

